Blogs

Blogs voor Rekenen

Foutloos rekenen op de basisschool?

19 MAART 2022

Bestaat er eigenlijk wel iets als “foutloos” zijn? Ik bedoel maar; ik maak de hele dag door fouten, ik ken echt niemand die perfect is van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds laat. Dus waarom vragen wij dit eigenlijk wel van onze kinderen?

Jouw kind beter leren rekenen?

19 MAART 2022

De laatste tijd word mij wel eens gevraagd door ouders hoe ze nu het beste hun kinderen thuis kunnen helpen. De basisschool is voor het gros van de ouders nou eenmaal wel een tijd geleden en daarbij hebben ze hun werk en huishouden.

Blogs over Redactiesommen

Hoe leg ik redactiesommen uit aan mijn kind?

19 MAART 2022

Redactiesommen, de meeste van mijn leerlingen hebben er een broertje dood aan; EN lezen EN verwerken EN rekenen EN schrijven….en dan gaat het meestal nog fout ook. Reden 1 waarom ik als bijlesdocent aan zoveel keukentafels zit is dan ook met stip op 1 redactie rekenen.

Blogs over Taal

Hoe krijg je een grotere woordenschat?

19 MAART 2022

Je kent het vast wel. Je gaat eigenlijk wel lekker op school, je let op, je maakt je toetsen, je leert wat er geleerd dient te worden. En dan in een keer word je om je hoofd geslagen met synoniemen. Met wat? Sy-no-nie-men!

Wat is de taal?

19 MAART 2022

Wie heeft ooit de film Nell gezien? Show of hands! Een film uit 1994 met Jodie Foster. Ik was 13 of 14 jaar toen ik deze zag. Wat ik mij kan herinneren is dat Jodie wordt gevonden ergens in de wildernis. Haar moeder (geloof ik he, weet het echt niet meer zeker) is overleden en Nell is alleen.

Exclusieve aanbiedingen ontvangen?

Abonneer je op onze nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Over ons

Basisschooloefenen.nl is onderdeel van Learn2Learn Publishing B.V.. Het doel van basisschooloefenen.nl is het verstrekken van leermaterialen voor leerlingen van de basisschool.

E: contact@fluitendleren.nl

Volg ons ook via: